Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

Mytilenepress.blogspot.com : Κίνδυνος για σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Μυτιλήνη.

 

Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές περισσότεροι, από ότι εiναι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.




Σε ρυθμούς Fast and Furious κινείται ο νομός Λέσβου. Mε πρότυπο τις γνωστές ταινίες, διεξάγονται αυτοσχέδιοι αγώνες, επιδείξεις με φτιαγμένα αυτοκίνητα, ηχεία να παίζουν hip hop μουσική, και ατμόσφαιρα ανάλογη, με τις ομώνυμες ταινίες.

Μια μόδα που κρατά δεκαετίες πίσω και είναι πιο επίκαιρη από ποτέ τα τελευταία χρόνια με την σημερινή νεολαία να «σπρώχνεται» περισσότερο από ποτέ σε τέτοιου είδους καταστάσεις από τα λεγόμενα «πρότυπα» της εποχής.

Και αν όλα αυτά φαντάζουν μακρινά για την Λέσβο, για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα δεν εκπλήσονται. Γιατί αυτοσχέδιοι αγώνες και επιδείξεις με «φτιαγμένα» αυτοκίνητα γίνονται και στο νησί του Μάκαρα, του Πιττακού και της Σαπφούς, αρκετά συχνά.

Πώς διοργανώνονται ; 

Το κάλεσμα και η συνεννόηση γίνεται μέσα από τα Social Media. Έτσι κάθε Κυριακή σχεδόν, δεκάδες νεαροί συγκεντρώνονται σε δρόμους με μεγάλη ευθεία, είτε στην διασταύρωση της Πηγής, της Ευρειακής, είτε προς Αγιάσο είτε προς Πολιχνίτο, μαρσάρουν, κάνουν επίδειξη του πόσο «φτιαγμένα» είναι τα αμάξια τους, κάνουν κόντρες για να αποδείξουν ότι είναι καλύτεροι οδηγοί και πιο γρήγοροι και παίζουν μεταξύ ζωής και θανάτου.

Υπό τους ήχους ραπ μουσικής, θέτουν την ίδια τους την ζωή, σε κίνδυνο, καθώς και τις ζωές άλλων, είτε όσων βρίσκονται εκεί ως θεατές, είτε οδηγών που απλά θα τύχει να περνάνε από το σημείο έχοντας άγνοια του τη συμβαίνει.

Τέτοιες καταστάσεις έχουμε εδώ και μήνες, ευχόμαστε να μην υπάρχει  κάποιο σοβαρό τροχαίο και κάποιος έμμεσα ή άμεσα με αποτέλεσμα κάποιος εμπλεκόμενος χάσει την ζωή του. Η πρόταση του ιστολογίου και οι θέσεις είναι ξεκάθαρες. Εν τούτοις μήπως θα έπρεπε να παραχωρηθεί κάποιος χώρος, για να γίνονται εκεί οι επιδείξεις, με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας ; 

Ευχόμαστε να μην είναι αργά για οτιδήποτε. Κλείνοντας να υπενθυμίσουμε τι αναφέρει σχετικά ο κύριος  Άγγελος-Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος :  

"Oι επιτυχίες των μεγάλων οδηγών-αθλητών, στο wrc και στην F1, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έγιναν ποτέ εις βάρος της σωματικής ακεραιότητας, των συνανθρώπων τους. 

Μια αγωνιστική-αθλητική, μια πολιτική, κοινωνική, επιστημονική επιτυχία, για να έχει ηθική αξία, δεν πρέπει ποτέ να επιτυγχάνεται, εις βάρος της ευημερίας, της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας και της υγείας των άλλων ανθρώπων. Οι μεγάλοι αθλητές-οδηγοί, οι παγκόσμιοι πρωταθλητές (wrc και f1), δεν συμμετείχαν ποτέ σε αυτοσχέδιους αγώνες, και δεν μετέτρεψαν ποτέ τις εθνικές οδούς, και άλλους δρόμους, σε πίστες φόρμουλα ένα και σε ειδικές διαδρομές wrc. 

ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Η Ελλάδα στατιστικά βρίσκεται στην υψηλότερη θέση θανάτων στην Ευρώπη ανά μονάδα πληθυσμού στα τροχαία ατυχήματα που αφορούν τις ηλικίες 15 εώς 29 ετών. Στην Ελλάδα τα τροχαία ατυχήματα συνιστούν διαχρονικό πρόβλημα με σοβαρές εθνικές, ηθικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές περισσότεροι, από ότι εiναι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Από την ανάλυση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες στην οδική ασφάλεια κρίνονται στάσιμες. Όλες οι κατηγορίες ατυχημάτων μειώθηκαν οριακά, εκτός των θανατηφόρων, όπου σημειώθηκε οριακή αύξηση 0,1% και 0,2% αντίστοιχα. Η έλλειψη παιδείας-αγωγής, οδηγεί στην απάθεια και στην αδιαφορία. Αυτά είναι από τα πιο επικίνδυνα συμπτώματα μιας κοινωνίας σε μεγάλη παρακμή και σήψη. 

Οι κάτοικοι είναι προκλητικά-τραγικά απαθείς και αδιάφοροι, απέναντι στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, και τις συνέπειες τους. Aυτό συμβαίνει διότι αρκετοί δεν έχουν παιδεία, και θεωρούν ότι το πρόβλημα πρέπει να απασχολεί όλους τους άλλους, εκτός από τους ίδιους. Όταν διαπιστώσουν ότι αυτή η κοινωνική-εθνική μάστιγα, ήταν και είναι υπόθεση όλων μας, τότε είναι πολύ αργά, καθώς έχουν ήδη υποστεί κάποιο τροχαίο ατύχημα οι ίδιοι ή κάποια από τα συγγενικά, η φιλικά τους πρόσωπα ." ( Άγγελος-Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος Γεωστρατηγικός αναλυτής).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου